Gettysburg

13 mei 2009 - Pittsburgh, Pennsylvania, Verenigde Staten

Hallo allemaal,

Jaja we leven nog steeds, hier word je niet zo gouw door een halvegare over gereden en hebben we ook nog geen last van de griep. Wat dat aan gaat kunnen we beter hier blijven na dat we de laatste berichten hebben gehoord van uit Nederland. Maar helaas het eind begint te naderen waar we eigenlijk nog geen zin in hebben. Je kunt je wel voor stellen dat we het hier dus nog steeds goed hebben en ons niet vervelen. Er komen de laatste weken nog genoeg dingen aan om op te verheugen. We zitten nu onder tussen in Gettysburg een klein stadje in de staat Pennsylvania, geheel in het thema van de burger oorlog die hier is gevochten en wat uit eindelijk de USA vormden.

Maar we hebben natuurlijk nog veel meer beleeft, en om daar over te vertellen ga ik terug naar Florida. We zijn van af de prachtige Keys naar het noorden gereden, Miami om precies te zijn. Daar in de buurt was geen camping te vinden en zijn we uit eindelijk 70 mille verder beland in het stads deel Fort Landerdalel, op een camping/haven. We hebben hier wederom weer een middagje op het strand gelegen en ge relaxt. We hebben ook een dag besloten om Miami beach te gaan bekijken (omdat we toch thuis moeten kunnen vertellen dat we in Miami zijn geweest) dit was uit eindelijk een trip van 3 uur met trein tram en bus. Aangekomen hebben we een pizza gegeten en onze rijs terug naar de camping onder nomen omdat de laatste trien rond 9 uur zou gaan vertrekken. Miami is voor de rest niet echt bijzonder en is het meer de naam die het groot maakt.

Volgende bestemming, Wald Disney World Orlando. Wat een complex!!!! het zijn een stuk of 5 parken bij elkaar met allemaal hun eigen thema, daar om heen vind je nog allemaal hotels motels en campings wat allemaal bij Wald Disney World hoort. Dit park strekt zich over een gebied dat te vergelijken is met Hoorn. We hebben ons  een paar dagen vermaakt in een aantal parken, met hele leuke atactisch en prachtige vuurwerk shows, iets om niet te missen.

Natuurlijk moesten de heren van groot ook even naar het John F, Kennedy space center te Cape Canaveral, heel indrukwekkend. We hebben een tour gemaakt over het terrein tussen de lanceer platformen en montage gebouwen in. We hebben zelfs de laatste delen van het ISS (Internationaal Space Station) mogen bewonderen die deze maand en de maanden daar op de lucht in worden geschoten. We hebben veel spionage materiaal gemaakt dus ik denk dat die raket er nu wel moet komen wouter, en dan noemen we hem ‘Wóóóóót!!!!!!!’.

Verder stond Washington DC ook nog op ons verlang lijstje. Dit is ongeveer 2 dagen rijden van af Cape Canaveral. Hier vind je vele monumenten van bv Abraham Lincolen, Washington, het WW 2 monument en vele anderen. Verder heb je er nog the Capitol (het gebouw waar ze dus het land zo goed van uit besturen) en het prachtige optrekje van de huidige president Barak Hussein Obama. Echt uniek om dit allemaal van dichtbij te zien.

Next stop Philadelphia, een leuke stad met vele oude gebouwen en een paar kleine parkjes. Philadelphia is ook de stad van de Liberty bel die hier tentoon is gesteld als nationaal monument. Deze bel staat voor (en de naam zegt het al) de vrijheid en speelde een grote rol na de burger oorlog die hier in de verenigde staten is gevochten. En van hier uit zijn we dus in  Gettysburg beland.

De volgende stop zal Pittsburg zijn en daar na zien we wel wat er nog op ons pat komt. We hebben nog een paar weken over voor dat we de kamper moeten inleveren en ons gaan vergapen aan de ‘Big Apple’. Het einde is dus al in zicht maar we gaan nog vol op genieten van al wat er nog komen gaat.

De groeten,

1. Jeroen:
    13 mei 2009
    Morrie boi's,

Mooi dat jullie het jullie naar jullie zin hebben! En de foto's zijn ook top hoor:)
    Spirit 8 heeft afgelopen zondag zijn kampioensschapsfeest geviert en de kermis komt er weer aan dus hier vermaken we ons ook wel

Groetjes Jeroen
  2. Adriaan:
    14 mei 2009
    Maak er een mooie laatste paar weken van, de griep wacht wel even :) haha, nee serieus.