Houston

15 april 2009 - Houston, Texas, Verenigde Staten

Hé y’all (texaans voor hallo allemaal),

We hebben weer heel wat mee gemaakt de laatste dagen. Eerst maar ff de vorderingen.

Na Zion zijn we naar Bryce Canyon afgereisd, wederom weer een prachtig park. Weer heel anders vergeleken met de andere parken die we hebben gezien. Het was hier wel erg koud en er stond een dikke wind. Dit hield ons natuurlijk niet tegen om het park te bezichtigen. We hebben dus weer heel veel foto materiaal gemaakt.

Na Bryce Canyon was het de beurt aan Capitol Reef. Maar dit park was niet veel aan en leek veel op andere parken die we hebben gezien. Het regende ook, dus hebben we besloten om dit park te laten voor wat het is en onze reis verder vervolgt naar Moab.

Daar hebben we Arches NP gezien. Helaas was Perry die dag ziek geworden en heeft hij niet veel van Arches gezien. Toevallig die week in Moab was er de safari Jeep week, een week waar 4WD fanaten zich konden vermaken op de rock crawling parkoersen rond Moab. Dit leek ons natuurlijk super gaaf om dat een keer te zien. Dus zijn we naar een van die parkoersen gegaan om het spektakel van dicht bij te zien. Maar het bleef niet bij het kijken en mochten we al gouw met een paar auto’s mee toeren. En man wat is dat gaaf!!! Ik (Derk) ben zelfs om gekiept met de auto. Het was dus een hele belevenis.

Yellowstone lag ook in onze planning maar vanwege slecht weer daar waren de wegen en dus het park gesloten. Helaas maar waar moesten wij onze route daar voor dus aanpassen. Zo doende zijn we gelijk naar Rocky Moutens NP gereden. Maar het was daar ook nog veel te koud en was het park nog dicht. Dit was jammer aan gezien we er een halve dag voor hebben gereisd. Rede genoeg om de kou gedag te zeggen en af te reizen naar onze volgende bestemming, Austin in Texas. Het is even rijden maar dan heb je ook wat, echt een super stad!!!! Het is er gezellig van de eet tentjes en terrasjes. In de avond uren komen de vele kroegen en discotheken tot leven. In bijna alle kroegen staat er wel een live band te spelen en worden de straten afgesloten voor het verkeer. Toevallig was het paas weekeind, dit betekend veel feest vierende mensen. We hebben ons dus goed vermaakt.

Houston was (na ons lang weekeind feest en bier) de volgende bestemming. Hier hebben wij het NASA Space Center bezocht. We hebben de mission controle gezien van de appollo missies en één van de (herstelde) raketten die werd gebruikt voor deze missies. Veder werden er vele andere  materialen getoond van de NASA en hun ruimte vaart programma’s, heel interessant dus. De dag daarop zijn we nog wezen kuieren in de binnen stad van Houston.

Morgen gaar we onze reis vervolgen naar New Orleans…..