“the sunshine state” Florida

25 april 2009 - Big Pine Key, Florida, Verenigde Staten

Morrie mensen, daar Benne we weer,

We hebben al een tijd niets van ons laten horen. We hebben niet altijd tijd en zin om internet te regelen. De campings hier in florida waar we momenteel verblijven zijn niet bepaald goedkoop en word de internet verbinding ook niet gratis weg gegeven. Een goedkoop alternatief is dan de Wall-Mart parkeerplaats. Hier kun je gratis en zonder problemen overnachten, je hebt er 24/7 camera bewaking en je kan ook nog even je boodschapjes halen. Voor de rest hebben we alle fataliteiten die we nodig hebben aan boord in de camper (W.C., douche, keuken enz.).

Maar nu even de vorderingen.

We zijn dus van Houston in New Orleans beland. Het is een hele mooie en leuke stad met gezellige mensen. Overal in French Quarter (de bekendste wijk in New Orleans) spelen er Jazz bandjes op straat en allerlei andere straat artiesten. Dit maakt het leuk om er mooi een dagje rond te neuzen. We hebben een interessante stads tour gedaan met een gids die ons alles kon vertellen over New Orleans de mensen en hun manier van leven, waaronder het “VOODOO” gebeuren. Toevallig was er een Jazz festival gaande en mocht een avondje uit hier niet ontbreken.

De volgende dag met een lichte kater op weg naar “the sunshine state” Florida. Met als bestemming Clearwater/St.Petersburg om daar maar eens lekker te genieten van de zon zee en strand. Dit was uitermate relaxt en genoten volop van onze reis en vrijheid. Daar in tegen moet je de zon wel even wat serieuzer nemen dan in Nederland, een factor 30 is hier niet genoeg (als ik zeg “kreeft” dan moet dat genoeg zijn).

In Florida kom je ook nog het natuurpark, Everglades tegen. Dit is een moerassig gebied met krokodillen, alligators, slangen, pelikanen en vele andere prachtige diersoorten. Maar de zomer is zo onderhand wel gaande en droogt dit gebied aardig uit. Er valt daarom veel minder te zien dan in de winter maanden. Wel hebben we buiten de prachtige natuur om een aantal joekels van krokodillen gespot tijdens ons kano ritje op het water.

Inmiddels zijn we onze kop aan het bruin bakken (zover als dat lukken mag) in de Florida Keys. Dit is een eilanden groep helemaal onder aan in de golf van Mexico. Hier kun je ook weer lekker zwemmen en relaxen. Vandaag hebben we met de aangeschafte snorkel spullen van de prachtige onderwater wereld mogen genieten, dit gebied is hier voor uitermate geschikt, vanwege het ondiepe water.

Met een paar nachten zullen we onze reis weer verder geen vervolgen naar het noorden, met als volgende stop Miami. We genieten nog steeds vol op van de Verenigde Staten en denken nog lang niet aan de terug reis.

Tot de volgende keer,

Ps: bedankt weer voor alle die leuke berichtjes van jullie, we lezen ze allemaal hoor.

1. Klaasdekaasboer:
    25 april 2009
    echt super vet, new orleans is echt een gezellige stad zo te zien
  2. Kim:
    25 april 2009
    Jullie hebben inderdaad lekker gebruinde koppies mannen!!
    Klinkt jaloersmakend wat jullie doen!

Groetjes Kim
  3. Gerie:
    26 april 2009
    Hey mannen,

Weer een leuk bericht van jullie...jullie ontpoppen je als ware schrijvers :)
    Het ziet er allemaal gaaf uit op de foto's. Heel veel plezier nog en geniet van alles!

XX
  4. jelle:
    27 april 2009
    ziet er weer tof uit. Gelukkig zijn jullie precies voor kermis hoogkarspel weer terug!
  5. Derk:
    27 april 2009
    Gelukkig dat alles zo goed gaat en dat julie zoveel ondernemen en zien. Nog 5 weken te gaan waarin jullie nog veel zullen beleven! Mocht er geen skype-verbinding zijn geef dan maar een smsie zodat we jullie weer kunnen bellen. Dikke kus!
  6. Marian en Meinard:
    4 mei 2009
    Hoi jongens, ik heb jullie reisverslagen gelezen,en de foto`s bekeken, wat zullen jullie genieten, het ziet er fantasties uit,veel plezier en groetjes van jullie tante en oom.