Zion

31 maart 2009 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Hallo everyone,

Jaja we spreek al een aardig woordje over de grens. Dat Engels praten gaat ons goed af gezien de complimenten die we krijgen van de mensen hier. We spreken ook veel mensen die nieuwsgierig zijn naar onze reis. Ze zijn hier heel vriendelijk en willen je graag helpen. Zo krijg je ook te horen wat mooie plekken zijn en minder mooie plekken. Onze route zal ook zeker gaan afwijken van wat we als eerst in ons hoofd hadden. En dat maakt de reis er alleen maar leuker op.

Na het bijzondere Las Vegas zijn we afgereisd naar Grand Canyon National monument. Wat een prachtig uitzicht (foto’s zeggen genoeg). Je blijft tijdens het wandelen langs de afgrond steeds weer even stil staan en genieten van het uitzicht. Echt prachtig daar!!!!! Het weer was daar in tegen in het begin best k*t, sneuw buien en een harde wind maakte het wandelen af en toe beroerd, later ging dat beter.

Monument Valley was na Grand Canyon de volgende stop. Je kunt dit gebied herkennen aan de film “John wayne” die hier in deze plek is opgenomen. Het is het bekende western plaatje. Zelf heb ik hem nog nooit gezien maar dat ga ik natuurlijk nu wel doen.  in alle nationale parken kun je hele mooie trail paden wandelen en daar maken we veel gebruik van wand de meeste rond tour organisaties zijn rete duur. Een anderhalf durende tour kost al gouw 65 dollar pp en dan mag je niet eens zelf rijden.

We zijn onder tussen het nationaal park Zion aan het bezichtigen en zijn dus al aardig op weg in de VS. Dit is ook weer z’n park om niet over te slaan. Prachtige plek met weer veel adembenemende uitzichten. We hebben vandaag een super mooi parcours gelopen met een klim hindernis waar je “U” tegen mag zeggen. In de Ardenne zou dit verboden zijn maar hier kan dat gewoon. Je word dan ook aan de top gelijk met je neus op de feiten gedrukt met memoriaal van een meisje van 11 die naar beneden is gedonderd, ongelooflijk.

We hebben onder tussen al 400 foto’s geschoten en een hoop video materiaal. Bij het tabblad foto’s staan ze geordend op naam zodat je ziet waar wat is.

Ik word nu uit het café gekickt, dus ik kap er mee.

Tot de volgende keer.

1. jelle:
    supervette fotos weer!
  2. Kim:
    31 maart 2009
    Ziet er goed uit allemaal jongens! *Jaloers*

Groetjes Kim
  3. Klaasdekaasboer:
    31 maart 2009
    gvd man, mooie shit echt super vet
    spreek je snel weer man

Groetjes niels
  4. ANS EN Martien:
    31 maart 2009
    Wat ziet het er allemaal geweldig uit.
    Nog veel plezier.
    Groetjes
  5. JanW:
    31 maart 2009
    Skitterende plaatjes, caravan en verhalen heren. ;)

Geniet ervan, de komende weken!

Laterz, Jan
  6. fam Mak:
    31 maart 2009
    Heel interresant en avontuurlijk, jongens. Echt wel jaloers. We volgen jullie goed op deze manier.

have fun. groetjes, nicobie/rob/rem
  7. Volker en Marry:
    2 april 2009
    Geweldig jongens, we waren zelf ook 7 maanden in de USA, en wij vonden de mensen daar ook zo vriendelijk. Groetjes van Volker en Marry
  8. Peter Wellinga:
    12 april 2009
    Prachtige natuur daar en jullie weten er ook prachtige foto's van te maken. Lekker genieten, werken komt wel weer en daar wordt je erg lelijk van.
    Groeten en veel plezier Peter
  9. Alicia:
    14 april 2009
    Hey

Sounds like you guys had a great time. I could understand most of your blog, the languages are way closer than I thaught! Thanks for the invite to the blogs!

Geniet die res van die Verenigde State!